1
استادیار مجتمع دانشگاهی هوافضا دانشگاه صنعتی مالک اشتر
2
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
چکیده
در این مقاله ضمن بیان اهمیت و جایگاه انجام آزمون مودال در سازههای هوایی و نقش آن در اخذ گواهینامههای پروازی، به شرح روند و چگونگی اجرای این آزمون روی یکی از سطوح کنترل یک هواپیمای جت آموزشی پرداخته شده است. برای انجام آزمون مودال این سازه از دو رویکرد تحریک با چکش (تحریک ضربه) و تحریک با لرزانندة الکترودینامیکی استفاده شده است. نتایج حاصل از این دو روش حاکی از انطباق و همگرایی فرکانسهای طبیعی بهعنوان یکی از نتایج مهم حاصل از آزمون مودال بوده و علاوه بر آن شکل مودها نیز انطباق بسیار مناسبی با یکدیگر دارند. همچنین، در این پژوهش برای اجرای مناسب آزمون و تعیین نقاط مناسب تحریک و پاسخ، آنالیز مودال عددی نیز انجام شده است. مقایسة نتایج آزمون تجربی و آنالیز عددی نشان میدهد که مدل اجزای محدود این سطح کنترل نیازمند اصلاح و بهروزرسانی است.
شکراللهی, سعید, عادل, فرهاد, & خدایاری آبکنار, سهیل. (1394). آزمون ارتعاشات زمینی سطوح کنترل هواپیما پیشدرآمدی بر آزمون پروازی فلاتر. مجله علمی صوت و ارتعاش, 4(7), 76-85.
MLA
سعید شکراللهی; فرهاد عادل; سهیل خدایاری آبکنار. "آزمون ارتعاشات زمینی سطوح کنترل هواپیما پیشدرآمدی بر آزمون پروازی فلاتر". مجله علمی صوت و ارتعاش, 4, 7, 1394, 76-85.
HARVARD
شکراللهی, سعید, عادل, فرهاد, خدایاری آبکنار, سهیل. (1394). 'آزمون ارتعاشات زمینی سطوح کنترل هواپیما پیشدرآمدی بر آزمون پروازی فلاتر', مجله علمی صوت و ارتعاش, 4(7), pp. 76-85.
VANCOUVER
شکراللهی, سعید, عادل, فرهاد, خدایاری آبکنار, سهیل. آزمون ارتعاشات زمینی سطوح کنترل هواپیما پیشدرآمدی بر آزمون پروازی فلاتر. مجله علمی صوت و ارتعاش, 1394; 4(7): 76-85.